Start Nowości Uczymy się z coraz większą przyjemnością
Uczymy się z coraz większą przyjemnością
Piątek, 30. Grudzień 2011 11:55

Kończy się kolejny miesiąc realizacji projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Szkoła harmonijnego rozwoju. Uczniowie uczestniczący w zajęciach dydaktycznych i specjalistycznych z pedagogiem i psychologiem oraz zajęciach rozwijających kompetencje językowe, matematyczne, przyrodnicze i informatyczne mają za sobą kolejne ciekawe doświadczenia.
Zajęcia z pedagogiem i psychologiem przyniosły uczniom poznanie konkretnych metod ułatwiających zapamiętywanie materiału. Na spotkaniach dzieci dowiedziały się, co to jest mapa myśli, w jaki sposób się ją tworzy oraz jak można ją wykorzystać w procesie zapamiętywania oraz powtarzania wiadomości. Liczne ćwiczenia i zabawy rozwijające wyobraźnię i skojarzenia wprowadzały w kolejny temat dotyczący Łańcuchowej Metody Skojarzeń. Uczniowie poznali również zasady korzystania z techniki liczbowo-obrazkowej. Prowadzący zwracali uwagę na zaangażowanie uczestników w czasie nauki pozytywnych emocji, zabawę oraz kreatywność.
Na zajęciach rozwijających kompetencje językowe, matematyczne, przyrodnicze i informatyczne działo się również wiele. Uczestnicy poznali kraje anglojęzyczne – ich podział oraz flagi, zdobyli wiele informacji z zakresu ich kultury, geografii i historii. Podczas zajęć matematycznych znaleźli się w świecie liczb wielocyfrowych, które dodawali, odejmowali, mnożyli i dzielili na różne sposoby, sprawnie poruszali się po krainie cyfr, znaków i figur. Zajęcia przyrodnicze skupiły się na poznaniu najbliżej okolicy. Uczniowie oceniali stan środowiska w najbliższej okolicy, poznawali i opisywali składniki pogody, wykonywali przyrządy meteorologiczne, podróżowali po klimatycznej mapie świata. Dużo radości  sprawiło im wcielenie się w rolę prezenterów prognozy pogody oraz wyprawa w pradzieje Ziemi, gdzie poznali historię węgla kamiennego.
Młodzi informatycy również nie próżnowali.  Podczas zajęć mieli okazję poznać urządzenia multimedialne dostępne w szkole, m.in. aparaty cyfrowe, skaner, mikrofony, rzutniki multimedialne, laptopy, tablicę interaktywną. Każdy mógł sam spróbować obsłużyć urządzenia, a następnie swoje prace zapisać na komputerze. Uczniowie szkolili swój warsztat z zakresu grafiki i obrazu - uzyskali wiele ciekawych i przydatnych informacji na temat obrazu, m.in. jak wstawić obrazek na stronę internetową, w jaki sposób określić jego ustawienie, czy wreszcie jak zaprojektować szatę graficzną strony.
Podczas zajęć uczniowie korzystają z  najnowocześniejszych środków dydaktycznych zakupionych ze środków zapewnionych w budżecie projektu: tablic  multimedialnych, laptopów, cyfrowych aparatów fotograficznych i rzutników multimedialnych, które nie tylko uatrakcyjniają zajęcia, ale przede wszystkim – wzbogacają jakość usług edukacyjnych.
Podczas realizacji kolejnego etapu projektu uczniowie odkryli, jak korzystać z wiedzy o preferowanym przez siebie stylu uczenia się. Dzięki małej liczebności grup warsztatowych intensywnie trenowali nowe techniki zapamiętywania i sposoby efektywnego uczenia się, zgłębiali wiedzę, rozwijali kompetencje językowe, matematyczne, przyrodnicze i informatyczne. Gratulujemy wszystkim wytrwałości i entuzjazmu.


Przygotowała: Ewa Gamza