Start Nowości Notatka z realizacji projektu
Notatka z realizacji projektu
Wtorek, 03. Kwiecień 2012 08:47

W siemianowickich szkołach podstawowych trwa realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Szkoła harmonijnego rozwoju. Sukcesem zakończył się jego drugi etap. Uczniowie uczestniczący w projekcie napisali test sprawdzający wiadomości i umiejętności zdobyte podczas zajęć rozwijających kompetencje językowe, matematyczne, przyrodnicze i informatyczne. Jego wyniki pokazały, że 93% dzieci już podniosło swoje kompetencje w zakresie poszczególnych przedmiotów.
W ostatnim czasie odbyły się "dni otwarte " projektu - na poszczególne zajęcia byli zaproszeni rodzice (opiekunowie), którzy mieli okazję zapoznać się z ich tematyką i sposobem prowadzenia.  Rodzice mieli również możliwość spotkania się z nauczycielami realizującymi projekt, porozmawiania o postępach, jakie dzieci poczyniły w trakcie zajęć, ich postawach i zaangażowaniu. Podczas tych spotkań, wyrazili swój pozytywny stosunek do projektu, gdyż sami zauważają duże postępy swoich dzieci, wzrost  zaangażowania i większą chęć do nauki.
W trakcie zajęć systematycznie wykorzystywane są, otrzymane w ramach projektu pomoce: tablice i projektory multimedialne, laptopy, cyfrowe aparaty fotograficzne, które nie tylko uatrakcyjniają zajęcia, ale przede wszystkim – wzbogacają jakość usług edukacyjnych. Oprócz nowoczesnych technologii nauczyciele stosują aktywizujące metody nauczania, ciekawe dla uczniów i zgodne z ich sposobem uczenia się. Dzięki temu zajęcia mogą być prowadzone w bardziej interesujący sposób, a uczniowie chętniej w nich uczestniczą.
W trakcie trzeciego etapu, zgodnie z harmonogramem, w poszczególnych szkołach odbywają się nadal wszystkie zajęcia – zarówno rozwijające kompetencje w zakresie matematyki, przyrody, informatyki i języka obcego, jak i dydaktyczno-specjalistyczne z pedagogiem i psychologiem. Podczas ich realizacji, uczniowie wciąż przyswajają nową wiedzę, uczą się zapamiętywania, poznają swoje mocne strony. Dzięki temu są twórcze, łatwiej komunikują się z innymi, mają lepszy obraz siebie i innych, a w konsekwencji – osiągają lepsze wyniki. Po tym etapie nastąpi zbadanie poziomu wiedzy dzieci dotyczących ich zalet i mocnych stron, wykorzystania znajomości posiadanej inteligencji, stylu uczenia się, sposobów przyswajania wiedzy i zapamiętywania przyswajanego materiału oraz korzyści wynikających z udziału w programie.
Już wkrótce uczniowie będą uczestniczyć w wyjazdach edukacyjnych, organizowanych w ramach projektu, m. in. na Uniwersytet Śląski, Planetarium Śląskiego. Dzięki nim pogłębią swoją wiedzę na temat nauki i doświadczą tego, z czym w przyszłości będą spotykać się na co dzień.


Przygotowała: Ewa Gamza