Start Nowości
Człowiek - najlepsza inwestycja
Czwartek, 22. Grudzień 2011 14:04

Trwa realizacja projektu współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Szkoła harmonijnego rozwoju. Objęci nim uczniowie ośmiu siemianowickich podstawówek uczestniczą w zajęciach dydaktycznych i specjalistycznych z pedagogiem i psychologiem oraz zajęciach rozwijających kompetencje językowe, matematyczne, przyrodnicze i informatyczne, podczas których  korzystają z zakupionych w ramach projektu najnowocześniejszych środków dydaktycznych.

W październiku odbyły się kolejne, trzecie już, spotkania dla rodziców aktualnych czwartoklasistów uczestniczących w projekcie. Prelekcje na temat: Jak zachęcać dziecko do samodzielności i wzmacniania własnej wartości, prowadziła pani pedagog Katarzyna Pesel. Podczas spotkań rodzice mieli okazję dowiedzieć się, co warunkuje proces uczenia się samodzielności oraz jakie zachowania są pożądane w celu pobudzania i inicjowania samodzielnych zachowań u dzieci. Uświadomili sobie, jak miejsce dziecka w strukturze rodziny oraz jego płeć wpływają na rozwój samodzielności i poczucie własnej wartości. Poznali też znaczenie postaw rodzicielskich w kształtowaniu samodzielności i samooceny własnych pociech. Prelegentka zwróciła szczególną uwagę na skuteczne sposoby komunikowania się z własnymi dziećmi – mówienia do nich i słuchania ich w taki sposób, aby zachęcać je do samodzielności, a jednocześnie wpływać na podwyższanie ich samooceny. Nawiązała do kolosalnego znaczenia wzmocnień pozytywnych w kształtowaniu obrazu siebie, który ma nierozerwalny związek z samorealizacją.
W listopadzie cztery szkoły objęte projektem zorganizowały dni otwarte, podczas których rodzice będą mieli możliwość obserwacji osiągnięć swoich dzieci oraz uczestnictwa w zajęciach rozwijających kompetencje matematyczne, przyrodnicze, informatyczne i językowe. Już w grudniu szkolne wrota otworzą kolejne placówki objęte projektem.

Przygotowała: Ewa Gamza

 
Trwa realizacja projektu "Szkoła harmonijnego rozwoju"
Wtorek, 04. Październik 2011 11:39

W siemianowickich szkołach podstawowych trwa realizacja projektu Szkoła harmonijnego rozwoju realizowanego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego, którego celem jest wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych. W każdym tygodniu czwartoklasiści objęci projektem uczestniczą w zajęciach dydaktycznych i specjalistycznych z pedagogiem i psychologiem oraz zajęciach rozwijających kompetencje językowe, matematyczne, przyrodnicze i informatyczne, podczas których  korzystają z  najnowocześniejszych środków dydaktycznych zakupionych ze środków zapewnionych w budżecie projektu. Są nimi nabyte dla potrzeb realizacji projektu: tablice  multimedialne, laptopy, cyfrowe aparaty fotograficzne i rzutniki multimedialne za łączną kwotę 54 028,98 zł oraz cztery zestawy specjalistycznej aparatury EEG Biofeedback o wartości 39 000,00 zł,  służącej do rejestracji aktywności biologicznej mózgu oraz do analizy i sterowania czynnością bioelektryczną mózgu.
Dzięki tak wzbogaconej ofercie edukacyjnej zmienił się model pracy z uczniem – nauczanie i uczenie się stały się procesem  badawczym,  który wykorzystuje elementy teorii inteligencji wielorakiej oraz angażuje wszystkie zmysły i emocje ucznia.
Uczniowie realizujący projekt z entuzjazmem i dużym zaangażowaniem korzystają z zakupionych dla potrzeb projektu środków. Ich zdaniem zajęcia stały się dużo ciekawsze, mobilizują do większej aktywności, a przede wszystkim motywują i inspirują do dalszej pracy. Podobnego zdania są nauczyciele, którzy zaczęli dostrzegać pozytywną zmianę w podejściu do nauki swoich podopiecznych –  wzmożoną chęć zgłębiania wiedzy, większą świadomość tego, jak się uczyć oraz kreatywność i duże zaangażowanie na zajęciach.

Człowiek- najlepsza inwestycja

 


Przygotowała: Ewa Gamza

Człowiek- najlepsza inwestycja

 

 

 

Przygotowała: Ewa Gamza

 
Rola pozytywnych wzmocnień w edukacji dziecka
Poniedziałek, 23. Maj 2011 10:44

Szkoła harmonijnego rozwoju - Informacja dla rodziców

Szkoła harmonijnego rozwoju - Informacja o realizacji

 

W miesiącu maju, w ośmiu siemianowickich szkołach realizujących program „Szkoła harmonijnego rozwoju” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego odbyły się kolejne spotkania dla rodziców trzecioklasistów uczestniczących w projekcie. Głównym tematem prelekcji była „Rola pozytywnych wzmocnień w edukacji dziecka”.

Uczestnicy spotkania nie tylko pozyskali wiadomości o rodzajach pozytywnych wzmocnień, ale także ich wpływu na postępowanie dziecka. Dowiedzieli się, jak ważne dla rozwoju dziecka jest dostrzeganie i wzmacnianie jego pozytywnych cech zarówno przez rodziców, ale i osoby go otaczające. Rodzice zapoznali się z podstawowymi technikami modyfikowania zachowań dziecka oraz uczyli się sposobów umiejętnego stosowania pozytywnych i negatywnych konsekwencji. Otrzymali przydatne informacje, w jaki sposób przygotować oryginalny, dostosowany do potrzeb i możliwości swojego dziecka system nagród. Uświadomieni zostali, że kara spełnia swoje zadanie tylko wtedy, jeśli wskaże się sposób postępowania – za który otrzyma się wzmocnienia. Zachęcano także rodziców do stosowania nagród wobec swoich dzieci za ich dobre zachowanie w  szkole, starania w nauce, traktując to jako istotny element współdziałania w procesie edukacji szkolnej teraz i w przyszłości.

 

Szkoła Podstawowa nr 3:

 

Szkoła Podstawowa nr 5:

 

Szkoła Podstawowa nr 6:

 

Szkoła Podstawowa nr 11:

 
Konferencja dla rodziców
Czwartek, 21. Kwiecień 2011 13:06

Właśnie zakończył się I etap szkoleń dla rodziców uczestniczących w  projekcie: Szkoła harmonijnego rozwoju realizowanego w ramach Priorytetu IX „Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.1 „Wyrównanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty”, Poddziałania 9.1.2. „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszeniu różnic w jakości usług edukacyjnych”  Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Rodzice uczniów klas III ośmiu siemianowickich szkół podstawowych uczestniczących w projekcie, spotkali się w swoich szkołach, by uczestniczyć prelekcji : ”Jak pomóc dziecku w nauce ?”  
Rodzice zostali zapoznani z  technikami wspomagającymi proces uczenia się. Poznali elementy kinezjologii edukacyjnej (gimnastyki mózgu) Paula  Dennisona (ruchy naprzemienne,  punkty na myślenie, leniwe ósemki, kreatywne bazgranie). Dowiedzieli się lub sobie tylko przypomnieli jak konstruować  mapy skojarzeń. Poznali ćwiczenia oddechowe i relaksacyjne wspomagające proces przyswajania wiedzy. Zastanawiali się też nad powodami trudności związanych z przejściem do II etapu edukacyjnego. Szczególną uwagę podczas spotkania zwracano na pozytywne wzmocnienia  w pracy z dzieckiem, sposoby rozładowywania napięć  oraz pozytywne spojrzenie na problemy. Zapoznano też rodziców z planowanymi w ramach programu  kolejnymi etapami pracy z dziećmi.
Rodzice  są bardzo ważnym podmiotem wspomagającym realizację wszystkich działań szkoły, w tym projektu: ”Szkoła harmonijnego rozwoju”. Tylko wspólne działania gwarantują harmonijny rozwój uczniów. Dlatego podejmowane są działania  w celu większego zaangażowania w działalność szkoły, zrozumienia konieczności doboru odpowiednich metod pracy z dzieckiem dostosowanych do potrzeb wzrokowców, słuchowców, kinestetyków.

 
Drugie spotkanie pedagogów i psychologów szkół uczestniczących w programie „Szkoła harmonijnego rozwoju”
Wtorek, 22. Marzec 2011 09:01

 
<< Początek < Poprzednia 1 2 3 Następna > Ostatnie >>

JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL